Анотація дисципліни.

Короткий опис змісту дисципліни

 Загальні поняття та визначення. Понятійно-термінологічний апарат.

Роль адаптивного туризму в сучасному суспільстві.

Розвиток адаптивного туризму в світі.

Розвиток адаптивного туризму в Україні. Аналіз нормативно-правової бази України щодо праворегулювання відношень в адаптивному туризмі.

Класифікація видів адаптивного туризму. Класифікація споживачів адаптивного туризму (структура контингенту потенційних адаптивних туристів).

Аналіз кількісних показників хвороб, які призводять до інвалідності.

Матеріально- технічна база для реалізації програми з реакреації та реабілітації адаптивних туристів.

Чинники та перспективи розвитку адаптивного туризму на прикладі національних природних парків України.

Розробка принципової схеми організації туристсько-екскурсійних маршрутів для осіб з інвалідністю. Інноваційні проекти в адаптивному туризмі.

Перелік компетентностей, які формуються під час вивчення навчальної дисципліни

ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК2. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК5. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ФК3. Здатність трактувати патологічні процеси та порушення і застосовувати для їх корекції придатні засоби фізичної терапії, ерготерапії.

ФК7. Здатність допомогти пацієнту/клієнту зрозуміти власні потреби, обговорювати та пояснювати зміст і необхідність виконання програми фізичної терапії та ерготерапії.

ФК11. Здатність адаптовувати свою поточну практичну діяльність до змінних умов.

Передумови, що мають бути виконані здобувачами вищої освіти для обрання навчальної дисципліни

Успішне опанування такими навчальними дисциплінами:

на першому  (бакалаврському) рівні вищої освіти: «Основи практичної діяльності у фізичній терапії та ерготерапії (вступ до спеціальності)», «Фізичне виховання (види оздоровчо-рекреаційної рухової активності»

Назва кафедри, що викладає навчальну дисципліни

Кафедра туризму

ПІБ науково-педагогічного працівника, який викладає навчальну дисципліну

Безносюк Олена Іванівна


Анотація навчальної дисципліни. Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до здійснення безпечної повсякденної та виробничої діяльності, в тому числі з  урахуванням ризику виникнення техногенних аварій, соціальних, військових і природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до негативних наслідків, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку А також формування компетентностей для здійснення ефективної професійної діяльності шляхом забезпечення оптимального управління охороною праці на підприємствах (об’єктах господарської, економічної та науково-освітньої діяльності), формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку і усвідомлення необхідності обов’язкового виконання в повному обсязі всіх заходів гарантування безпеки праці на робочих місцях.

Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: наукові основи безпеки людини, методи визначення ризику, надзвичайні ситуації природного походження, соціальні небезпеки, запобігання агресії, небезпеки техногенного та воєнного походження,  радіаційна безпека, кризовий та безпековий менеджмент, державне управління охороною праці, державний нагляд і громадський контроль за охороною праці, організація охорони праці на підприємстві, навчання з питань охорони праці, профілактика виробничого травматизму та професійних захворювань, основи фізіології та гігієни праці, основи виробничої безпеки, основи пожежної профілактики на виробничих об'єктах, корпоративна безпека, безпековий менеджмент.

 Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.